Make Me Strong - Sami Yusuf

Monday, January 3, 2011

Tahun Baru 1432=2011

Assalamualaikum.

Tahun Ini tak ada ucapan tahun baru. Ada sorang dua kawan2 yang hantar mesej tahun baru (baguslah tak ramai yang hantar mesej, kalau tidak jenuh jugak), tapi saya balas salam Muharam jer. Ini kerana setelah membaca artikel berkenaan dakyah tahun baru (klik sini untuk baca) saya rasa saya harus berhenti menyokong. Bukanlah saya nih baik sangat tapi sedikit usaha untuk mengubah diri.

Apapon sebai seorang yang di panggil teacher, setelah cuti lelama jadik malas la pulak nak pegi sekolah.Kalau saya masih sekolah rendah darjah satu, mesti esok nak pegi sekolah meraung-raung taknak pegi sekolah. Huhu, banyak lah nak kena buat tahun nih. yang pasti nak naik kan rekod yang jatuh tahun nih. Aduh sapa kata jadik cekgu kerja senang? Susah tau especially bila nak deal dengan macam2 manusia. adoi...

Apapun rasa bersyukur dapat menjalankan tugas sebagai guru Alhamdulillah. Semoga Allah menguatkan hati ini untuk terus menyumbang bakti pada agama, bangsa dan negara. Semoga Allah memudahkan urusan saya tahun ini dan saya dapat bekerja dengan penuh gembira.Ameen.

SO kepada semua yang membaca blog hamba ini, semoga penghijrahan tahun yang baru ini yakni 1432/2011 (tahun Hijrah lebih cepat) kita jadik manusia yang lebih baik. InsyaALLAH..

1 comment:

RedApple said...

salam 2011. semoga tahun ni membawa lebih kebaikan kepada dirimu