Make Me Strong - Sami Yusuf

Sunday, November 18, 2012

SABAR HINGGA SAMPAI KETETAPAN NYA

 Assalamualaikum.

Alhamdulillah Allah telah beri kekuatan pada saya untuk kemaskini blog buruk ini. Itupon saya tulis didalam office dahulu sebelum diletakkan di sini.

Untuk pengetahuan semua, saya masih belum kuat. Saya masih berusaha mencari kekuatan diri. Dan usaha ini adalah satu ujian yang penuh liku dan onak dan duri. Tetapi saya tidak mampu mengalah kerana inilah takdir hidup saya.   Saya dalam satu perjalanan yang sungguh-sungguh panjang. Ia menuntut saya untuk terus-terusan bersabar dan yakin dengan Allah. Dan itulah perkara yang paling sukar untuk saya laksanakan. Sungguh perit sekali. Saya sering tertewas dengan nafsu. Sehingakan iman saya berada pada tahap terendah sekali. Saya sedar untuk berjaya saya harus terus berusaha. Dan seandainya saya akan terkorban, itulah harga yang saya mesti bayar untuk meraih secebis keampunan dari NYA yang ESA.

Hingga saat ini saya baru sedar, yang saya lah yang harus mengejar masa itu. Sayalah yang kesuntukan masa. Ada banyak perkara yang terlalu sukar intuk ditafsir dengan akal. Sehinggakan tiada siapa yang mampu menerangkan pada saya akan apa yang sedang saya lalui.   Ya saya sudah mula faham. Walaupon seringkali di ulang, hanya saat ini saya mula mengerti . Itu pon hanya secubit dari apa yang berlaku. Perasaan saya? Ya Allah, sukarnya untukku terima. Peritnya untukku telan.  Ya Allah hamba Mu mengerti , dalam pada Engkau berikan ku jawapannya, Engkau ujiku dengan persoalan demi persoalan. Sungguh Maha Bijaksana Sang Pencipta ku. Sesungguhnya segalanya adalah dalam ketetapan Nya. Engkaulah sebaik-baik Perancang Ya Allah. Ampunilah segala dosa-dosaku Ya Allah.

Rasa takut, bimbang,gementar seluruh tubuh ku apabila mengingatkan akan kemungkinan yang akan berlaku. Mampukah hamba Mu ini menghadapi semua itu ya Allah?   Jawapannya hanya ada pada Mu ya Allah.

@Doakan saya ya untuk terus bersabar hingga sampai ketetapannya. Juga doakan saya tabah dan kuat untuk menghadapi semua itu ya. @Doakan saya untuk menjadi seperti Khadijah Khuwailid atau Siti Hajar atau Fatimah Azzahra. Doakan saya menjadi seperti yang diharapkan. Saya akan berusaha tunggu saat itu dengan penuh sabar.
@Doakan saya ya.
@Doakan saya ya semua agar saya terus sabar dan setia menanti sesuatu yang pasti itu. InSyaAllah. Amiin.

Mai's Life


No comments: