Make Me Strong - Sami Yusuf

Wednesday, August 21, 2013

SYAWAL.. Semoga Ramadhan Datang Lagi

Assalamualaikum.

Sempena Syawal ini, saya ingin memohon ribuan keampunan pada semua jika ada terlanjur kata dan terkasar bahasa. Ramadhan yang berlalu pergi akankah sempat untuk ku lalui lagi? Ya Allah sungguh hamba Mu ini telah mensia-siakan Ramadhan yang lalu. Ampunilah daku Ya Allah.

Sepanjang minggu lepas, bermula hari pertama Syawal hinggalah hari Sabtu yang lalu, saya sungguh sibuk menguruskan hal ehwal di rumah. Memandangkan adik saya masih dalam tempoh berpantang, saya jadi patah sebelah tangan kata orang. Ada hal-hal yang emak saya boleh buat tapi disebabkan usianya yang udah menginjak 65 tahun, aktiviti atau tugas berat terpaksalah saya buat. Ditambah pulak dengan kehadiran tetamu silih berganti, tak cukup tangan jugak dibuatnya. Tapi Alhamdulillah ramai yang datang berkunjung dan bertemu sua.

Kerana kesibukan jugaklah saya hanya sempat keluar beraya pada hari raya keempat dan jugak ketujuh. Itu pon hanya 2 buah rumah untuk kedua dua hari. Haih banyak lagi nak berkunjung, entah sempat ke tak.. dah masuk kerja ni makin busy lah teman.

Setelah hari raya berlalu, baru saya perasan sesuatu. Rupa-rupanya saya lupa nak ambik gambar keluarga. Yang ada dalam koleksi pon sikit sangat. Yang banyak gambar Nur Hana Diniah, anak saudara saya.

No comments: