Make Me Strong - Sami Yusuf

Saturday, October 19, 2013

Random Thoughts

Malam ini (Sabtu, 19 Oktober2013 ), hujan dan cuaca sejuk. Hati saya tak keruan. Saya terfikir, sampai bila saya akan begini?  Mendengarkan dendangan Sharifah Khasif melagukan asmaul husna, fikiran saya turut tenang.

Saya terfikir, bilakah rindu ini akan berakhir.? Ia bukan lagi ssesuatu yang mengasyikkan tetapi melelahkan. Saya sangat rindu untuk rindu pada yang SATU. Hati saya letih.

Himgga saat ini, saya sudah tidak tahu apa beza realiti dan fantasi. Walaupon saya faham apa itu realiti dan fantasi, tapi saya masih tercari cari makna sebenar kedua duanya. Benarkah saya dalam realiti? Tapi kenapa saya merasakan realiti ini seperti ilusi.

Saya tak tahu apa yang saya percaya. Apakah yang saya percaya ini sesuatu yang tidak boleh dipercayai? Atau apa yang saya tak percayai adalah sepatutnya saya percayai?

Malam ku sering diganggu. Aku dikejutkan untuk sesuatu yang sukar dipercayai. Aku tak ingin mempercayainya, tapi rasa itu terlalu nyata untuk aku menidakkan kenyataannya.

Kata katanya kadangkala mengejutkan. Apakah itu, si dia yang ku harapkan. Atau ia hanyalah permainan minda ku yang sangat cekap mencoret kisah memgikut keinginannya?

Aku mencari cari kebenaran. Aku bertanya kepada mereka yang ku fikir memahami alam tersembunyi. Tapi kenapa mereka sering berdolak dalik denganku. Berdiam diri dan terus membiarkan aku dalam kegelapan keliru antara hitam dan malam.

Si dia pula terus berteka teki. Hina sangatkah aku untuknya menjawab segala pertanyaan ku? Aku tahu hidupnya penuh warna dan rahsia. Sudah kunyatakan padanya aku sanggup menerima kata kata yang maha perit. Tapi jawapannya hanya kebisuan. Siapalah aku untuk memaksanya.

Tuhanku, apakah sudah tiada insan yang bisa menyatakan kebenaran kepadaku? Aku kini melangkah kelesuan menanti bantuan dari yang Esa. Walaupon ku tahu aku terlalu jauh dari Nya. Ku tahu, inilah ujian untukku.

Jika aku bisa terbang kepada Nya, sudah lama aku pergi. Inilah fikiran rawakku untuk malam penuh syahdu. Esok aku belum tentu lagi adalah aku.

Selamat malam. Salam Aidil Adha untuk semua.

1 comment:

Shida love hunter"s said...

such a good writing,, well done!!1 hehe