Make Me Strong - Sami Yusuf

Friday, December 31, 2010

Alhamdulillah



Bismillahirrahmanirrahim...

Rasanya ini adalah posting kedua yang menggunakan tajuk Alhamdulillah. Tak ada tajuk yang lebih sesuai selain daripada yang ini.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah... inilah sahaja ungkapan yang boleh menggambarkan betapa bersyukurnya hati ini dengan segala yang aku miliki hari ini.

Hamba ini baru sahaja selesai membaca sebuah buku. oh tidaklah sekali-kali ingin berbangga kerana sudah membaca buku, tetapi ingin berkongsi perasaan betapa hingga saat ini, hamba Allah ini sangat-sangat bersyukur dengan segala pemberiannya. Sesungguhnya buku yang telah dibaca itu sangat membuka mata kerana ia menunjukkan yang kita ini sudah berada diambang kiamat.MasyaAllah.. hanya Dia sahaja yang mengetahui bilakah kiamat itu.

Jadi apakah perkaitan antara kiamat dan rasa kesyukuranku ini? kaitannya ialah Allah masih memberi kesempatan ke pada hambanya ini untuk terus-terusan sedar dengan segala dosa yang dilakukan dan kealpaan diri ini padaNya.

Ya Allah sesungguhnya hamba ini sangat malu pada Mu. Tidak pernahlah Engkau melupakan setiap saat walaupon hambamu ini seringkali lupa padamu. Astaghfirullah hal 'aziim.

Entahla, sudah hilang kata-kata untuk menggambarkan rasa hati yang sebenar-benarnya. Hanya Dia yang mengetahui hakikat sebenar apa yang bersarang di hati hambaNya ini.

Ya Allah berikanlah taufik dah hidayahmu pada ku ya Allah.

Seruku pada semua, bangunlah dari keasyikan dunia yang melampau. Sesungguhnya, kesedaranku ini masih belum utuh dalam menjadi benteng dari hasutan jin dan syaitan maupon ajakan nafsu dunia. Apatah lagi kelalaian, yang akan semakin membawa jauh diri kita dari Allah.
Marilah kita sama-sama keluar dari kepompong duniawi.

p.s# entry ini ataupon yang sebelomnya bukanlah untuk membesar-besarkan keadaan yang menunjukkan diri ini seorang yang sudah insaf atau seorang yang Islamik . Sungguhpon hamba ini mengaku seorang Islam. ini adalah satu usaha kecilku untuk mengingatkan diri ini jua insan lain yang sudi membaca kata hati yang lemah. Semoga Allah bersama-sama kita. InsyaAllah.




No comments: