Make Me Strong - Sami Yusuf

Sunday, May 24, 2009

Mimpi Jua Realiti

mata terlelap
mimpi yang tiba
adalah wajah-wajah dirimu
tersenyum manis

kulihat dirimu dikelilingi
yang tersayang
ceria dan
penuh kebahagiaan

namun tiada langsung kelibatku
besama-sama membahagiakanmu
aku hanya pemerhati
merenung pilu dari jauh

ingin sekali mendekati
hingga hati berdebar kencang
terlalu ghairah
untuk turut riang

tapi renunganmu
menegah aku dari menghampiri
sekalipon mimpi ini kumiliki
aku hanya bisa memerhati

airmataku mengalir deras
kerana aku musafir lalu
hanya sekadar melintasi
ruang lingkup kehidupanmu

engkau memandangku
tiada mimik
menggambarkan aku
pernah hadir dalam hidupmu
.................................................................................

tersedar dari lena
yang meruntun hati
bersama tangisan yang bersisa
ku tahu mimpiku jua realiti

No comments: