Make Me Strong - Sami Yusuf

Tuesday, May 8, 2012

TIGA RINGGIT SEPULOH SEN

Assalamualaikum,

Aku teringat kisah tahun lepas. Terjadi mungkin sekitar awal bulan Mei atau dalam bulan April begitu. Kejadian ini adalah perbualan antara aku dan kak bad. Begini kisahnya:

TcerMai: kak Bad sedihnyer rasa.
Kak Bad: Aper plak yang ko sedih-sedihkan Mai oi.
TcerMai: Sedihla. Tahun nih umur dah meningkat lagi. Tapi tak jugak kawen-kawen.
Kak Bad: Kau ni lah Mai. Aku nih ok jer hepi-hepi jer.Eh ko lahir tahun aper ek.
TcerMai: Tahun Ayam. hehe.
Kak Bad: Eh komer ni buat lawak pulak.
TcerMai: hehehe1981
Kak Bad: Haaa ala demer ni mai baru tiga ringgit. Aku nih dah lima ringgit relax jer. Haha mahal tuh.
TcerMai: Huhu yerlah saya nih baru tiga ringgit. Kak Bad takperla mahal.
Kak Bad: Eh itulah aku lima ringgit boleh beli macam-macam kau tau.
hahahaha kitorang sama-sama ketawa.

So tahun ini aku dah tak sedih-sedih sangat sebab aku dah makin MAHAL. Naikla lagi sepuluh sen jadi RM3.10 harhar.Nampaknya, esok aku dah makin mahal yeeeeee haaaa.

p.s# kak bad dialog kita tuh saya ingat2 luper so kalau ada terlebih asam, garam, gula dan perasa sori yer.

No comments: