Make Me Strong - Sami Yusuf

Tuesday, June 19, 2012

Apo nak dikato...

Hehe lawak tak tajuk kat ateh... mmm sebenarnya saya nak post something, tapi tak tau nak kata apa. Saya tak sehat sangat sehari dua sampai kena amik MC 2 hari. Sakit kepala dah 2 hari tak hilang-hilang, ia on off kejap-kejap mcam tuh jer. Sejak semalam badan rasa lemah semacam dan dalam fikiran macam-macam yang muncul.

Akhir-akhir ini saya tak pasti mana satu realiti mana satu ilusi. Bak kata bro Sami Yusuf, life is just a game, an illusion that will fade. Patut kah saya percaya dengan apa yang saya rasa? Atau ia hanya sekadar ilusi? Jika ia hanya sekadar ilusi, kenapa ia sering datang bertandang? Allah... itulah sahaja perkataan yang saya boleh sebut. Ya hanya Allah yang mengetahui. Seperti firman Allah dalam Surah Al-Hujrat, ayat 18; yang bermaksud:


18:  Sesungguhnya Allah mengetahui keghaiban di langit dan di bumi. Dan Allah adalah al-Basir (Maha Melihat) terhadap  apa yang kamu kerjakan. 
http://qurannet.tripod.com/049hujurat.html

Saya sekarang sangat kebingungan. Terlalu banyak persoalan di benak fikiran saya. Ingin sekali saya suarakan persoalan-persoalan ini kepada sesiapa, terutama seseorang yang saya kenali dan telah mencuit sanubari ini. Tapi apakan daya saya tidak mampu. Saya belum diizinkan Nya.

Yang pasti telah saya sandarkan sekeping hati ini pada Sang Pencipta Sekalian Alam ini, dan saya pasrah dengan segala ketentuan Nya. Kerana Dialah yang memiliki tubuh dan jiwa saya.

Wassalam...

p.s# hayatilah lagu ini ya...my favourite singer ever---> brother Sami Yusuf...


No comments: